Berlingske Business

Minister opfordrede DSB-top til at blive

Trafikministeren og DSB-medarbejderne enige om, at bestyrelsen burde fortsætte sit arbejde.

Det var en utvetydig opfordring fra trafikminister Flemming Hansen (K) og en tillidserklæring fra DSBs medarbejdere, der fik DSBs bestyrelse til at fortsætte.

På et pressemøde mandag eftermiddag i Trafikministeriet efter et møde mellem DSB's bestyrelsesformand, Knud Heinesen, næstformand Steen Gede og trafikminister Flemming Hansen (K) forklarede Heinesen, at der intet kritisabelt var i, at Trafikministeriet havde valgt at se bort fra DSB, selv om statsbanerne var markant billigere end engelske Arriva, der vandt udbuddet om jernbaneruterne i Vestjylland.

- Men når vi får at vide, at det ikke var godt nok, at vi ikke var professionelle nok til at afgive et konditionsmæssigt tilbud, så bør vi stoppe op og stille mandaterne til rådighed og spørge ministeren, om han synes, vi kan fortsætte, eller om der skal nye kræfter til. Ministeren har i dag tilkendegivet, at der ikke ligger nogen mistillidserklæring eller desavouering af bestyrelsen til grund for forløbet i sagen, sagde Knud Heinesen.

- Det har for mig været af afgørende betydning, at også de medarbejdervalgte bestyrelsesmedlemmer har givet udtryk for tillid til ledelsen af den nuværende bestyrelse og har opfordret os til at blive, forklarede han.

Tidligere på dagen meddelte DSB's administrerende direktør, Henrik Hassenkam, at han ikke ønsker at fortsætte på posten. Til dette sagde Knud Heinesen: - Gennem de otte år, Henrik Hassenkam har været direktør, har DSB gennemgået en imponerende udvikling. Vi har fået styr på økonomien, der er blevet rationaliseret og effektiviseret i et betragteligt omfang, og der er også sket forbedringer for togkunderne. Vi er taknemmelige for indsatsen fra Henrik Hassenkam.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen