Berlingske Business

Minimælk gav økomælken rekord

Efter stagnation i salget af økologisk mælk i slutningen af 1990erne har lanceringen af den nye minimælk sat forbrugernes købelyst kraftigt i vejret, skriver dagbladet Information fredag.

I 2001 steg mejerigiganten Arlas salg af økologisk mælk således med 16 procent i forhold til året før, og økologisk mælk udgør nu en tredjedel af FDB's samlede mælkesalg.

- Jeg er sikker på, at det her er verdens højeste økologiandel i almindelige dagligvarebutikker, siger underdirektør i FDB, Mogens Werge.

Ifølge Økologiens Hus dementerer tallene, at forbrugernes interesse skulle have toppet: - Vi er inde i en positiv udvikling, siger marketingschef Lene Stentoft til Information.

Et bemærkelsesværdigt træk ved danskerne øko-indkøb er, at den ikke er jævnt fordelt over hele landet. Mogens Werge fra FDB vurderer, at københavnerne køber mellem tre og fire gange mere økologisk end generelt i provinsen.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen