Berlingske Business

Mere mobilsladder end tøjvask

Det er så populært at sladre i mobiltelefon, at det transportable kommunikationsredskab nærmer sig det mest udbredte forbrugsgode i de danske hjem. Senest har antallet af mobiltelefoner overhalet både vaskemaskine og videomaskine, så de nu findes i 84 procent af de danske hjem, viser tal fra Danmarks Statistik.

Og langt de fleste mobiltelefoner bruges til at sladre, afslører Politiken på basis af en britisk undersøgelse. Den viser, at over 80 procent af selv yngre virksomhedslederes SMS-beskeder er private og mere end to tredjedele decideret sladder.

Vaskemaskinen var tidligere et af de mest udbredte forbrugsgoder, men må nu se sig henvist til en fjerdeplads i danskernes hjerter. Førstepladsen indtages stadig af cd-afspilleren.

Computeren og internetforbindelsen er også stormet ind i de danske hjem og truer nu vaskemaskinens fjerdeplads.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen