Berlingske Business

Mathiesen vil stoppe kritik med navneskift i Cellpoint

Michael Mathiesen, adm. direktør i Cellpoint, vil lukke munden på kritikernes anklager om svig ved at give selskabet et nyt navn og lægge dokumenter på hjemmesiden, hvor sagen gennemgås.

Michael Mathiesen forsøger nu at stoppe kritikerne af begivenhederne i Cellpoint, som han er adm. direktør for, ved at skifte navn på selskabet og ved at lægge yderligere forklaringer om sagen ud på Cellpoints hjemmeside.

Beslutningen om navneskiftet kommer, efter at hovedmanden bag et produkt, som skulle bringe selskabet oven vande næste år, er gået og har smækket med døren på grund af avisomtale af en sag om svig i USA.

Et navneskift skal signalere, at selskabet, der har rejst sig af asken fra et ældre selskab af samme navn, er adskilt fra det tidligere selskab, der i dag ingen aktiviteteter har udover at eje rettigheder til nogle mobiltjenester, som er et af de produkter det nye Cellpoint sælger.

»Den største fejl, vi har begået, er, at vi har valgt at bruge det samme selskabsnavn. Men vi havde jo regnet med, at det hidtidige selskab ville blive lukket,« siger Michael Mathiesen. Han vil ikke afsløre, hvad det nye selskabs navn bliver.

I tre dage har danske aviser omtalt en retssag fra Reno sidste år, hvor Michael Mathiesen af nogle kreditorer blev beskyldt for at have flyttet aktiver ud af det oprindelige Cellpoint selskab til det nye i sin tid som adm. direktør.

Overskud via headset
Omtalen har fået den konsekvens, at Michael Varming, stifteren af Blue Technologies, forlader Cellpoint. Blue Technologies blev overtaget af Cellpoint i august mod en betaling til Varming på 450.000 aktier.

Varming har udviklet verdens mindste headset, der er udset til en central rolle, når Cellpoint efter planen skal give overskud næste år.

Han er irriteret over, at han ikke blev ordentligt informeret om retssagen i USA, før han solgte Blue Technologies. Han frygter, at de oprindelige kreditorer kan gøre udlæg i hans produkt, når det ejes af Cellpoint.

»Jeg har ikke fået nogen information, og hvis jeg havde vidst, at der var disse beskyldninger mod Michael Mathiesen og selskabet, ville jeg aldrig have solgt,« siger Varming, der samtidig mener, at heller ikke aktionærerne fik den nødvendige information om retssagen i forbindelse med Cellpoints notering på det svenske Aktietorget i juni.

Varming varsler nu en tvist om, hvorvidt hans selskab rent faktisk er solgt til Cellpoint, da han endnu ikke har modtaget nogle aktier som betaling.

Michael Mathiesen mener dog ikke, der er noget at komme efter.

Købet af Blue Technologies blev indgået i august, og at aktierne ikke er leveret endnu kan ifølge ham ikke omgøre det.

Michael Mathiesen benægter fortsat, at kreditorerne i det oprindelige Cellpoint-selskab kan gøre nogle krav gældende mod det nye selskab, da han påpeger, at der er tale om et helt nyt selskab, som er klart adskilt fra det gamle.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen