Berlingske Business

Mærsk står foran mareridt

Krisen kradser så voldsomt på Esplanaden, at 2009 allerede nu ligner et mareridt. Flere af rederiets konkurrenter sejler gratis mod betaling af brændstoftillæg

A.P. Møller-Mærsk står foran rederiets nok værste år nogensinde. 2009 er blevet indledt med en katastrofal mangel på fragtopgaver i virksomhedens containerrederi, Maersk Line. Den økonomiske krise har fået forbrugerne til at droppe mange indkøb, og mængden af last, der skal krydse oceanerne, er derfor dykket faretruende, skriver Berlingske Tidende.

- Vi må forvente, at vi i år vil blive tvunget til at lægge endnu flere containerskibe op end de otte, som vi foreløbig har taget ud af drift, siger Michel Deleuran, head of networks and products i Maersk Line.

Faldet i mængden af fragt er så alvorlig for alle i branchen, at Mærsk nu er oppe mod en desperat konkurrence og styrtdykkende priser. En række af Maersk Lines konkurrenter er så pressede, at de tilbyder at sejle kundernes fragt helt gratis, mod at kunderne nøjes med at betale en række brændstoftillæg.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen