Berlingske Business

Maersk Air søger partnere

Sammenhold gør stærk, når man står uden for alliancerne, lyder arbejdstesen for Maersk Air-direktør Finn Øelund, som søger samarbejde med flest muligt.

Maersk Air går målrettet efter at etablere samarbejdsaftaler med så mange som muligt i luftfartsbranchen.

Sønderjyske Cimber Air kan blive Maersk Airs næste formelle samarbejdspartner. De to selskabers direktører har indledt sonderinger om tæt samarbejde om billetsalg til kunder, som ønsker at flyve ud i Europa med Maersk Air.

»Vi er interesseret i at samarbejde med så som mange som muligt, der står uden for alliancerne. Det bedste for kunderne ville jo i virkeligheden være, hvis alle selskaberne fløj ind i hinandens rutenet, sådan at selskaberne hver især skulle gøre sig fortjent til at få fælleskunderne ombord i sine fly,« siger adm. direktør Finn Øelund.

Cimber Air står alene på det danske marked, efter at SAS sidste år solgte sine aktier i Cimber Air.

Finn Øelund ønsker derudover at få samarbejdsaftaler med blandt andre Nordic Airlink, Norwegian, Air Greenland og Atlantic.

Blandt de store europæiske flyselskaber har Maersk Air i forvejen mindre billetsamarbejder med hollandske KLM, tyske Lufthansa og Air France.

Maersk Airs massive indtog på det franske marked som lavprisselskab har dog ført til knubbede ord fra Air France. Således har den franske flygigant meddelt, at et fortsat samarbejde på ruten Billund-Paris er vanskeligt, og at man ikke vil samarbejde med Maersk Air på nye ruter.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen