Berlingske Business

Målmand i spidsen

Torben G. Jensen er lidt af en grå eminence i shippingbranchen. Velkendt, respekteret men også forretningsmæssigt frygtet. En fysisk stor mand, som på mange måder fylder godt i landskabet. Hans overordnede interesser kan koges ned til: virksomheden, fodbolden og familien - dog ikke nødvendigvis i den rækkefølge.

Hans store passion er fodbold, og som tidligere landsholdsmålmand kender han til enerens præmisser. Han er B 1903er om en hals og var med til at støtte B 1903s overgang til det nuværende FCK.

Sønnerne med
En anden stor lidenskab er at gøre det enkle. »Keep it simple« lyder mottoet.

Han er gift med Lis Jensen og begge sønner er godt på vej. Den 37-årige Frank G. Jensen er en af de fire medlemmer af direktionen og bosiddende i Danmark. Den yngste, 25-årige Niels Jensen, er udstationeret i Clippers afdeling i Houston.

Den nu 61-årige Torben G. Jensen, der selv skyer offentligheden og aldrig giver interviews, var sammen med Jørgen Dannesboe med til at udvikle Armada-rederiet tilbage i 1971, men Torben G. Jensen blev købt ud i 1991, hvorefter han startede for sig selv.

Begge disse entreprenørtyper forlod Danmark sidst i 1970erne. For siden kun at vende tilbage i ferierne, som holdes hos familien i det gamle land.

Folk i shippingbranchen, der kender Torben G. Jensen, kalder ham en hård og hårdtarbejdende forretningsmand, der trods formuen, ikke skejer ud, men fortsat har de store fødder solidt plantet på jorden.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen