Berlingske Business
08:23Jyske Bank tjente 3,1 milliarder i 2017

Løvebrøl fra Givskud

Løveparken Givskud Zoos website www.givskudzoo.dk indtager førstepladsen blandt de 112 websites, der hidtil er blevet sat til Styrkeprøve. Professionel ydmyghed overfor brugerønsker og -behov er opskriften.

Kommunikationsansvarlig i Knuthenborg, Jens Chemnitz Povelsen: »Vi er tilfredse. Folk kan se priser, åbningstider og information om overnatningsmuligheder. Og så får vi nogle hints til arbejdet med vores nye website. Den skulle gerne komme til at ose langt væk af de oplevelser, man får hos os ved det rigtige besøg«.Efter 11 måneder på tronen måtte møblerne og ilva.dk altså vige pladsen til løverne og givskudzoo.dk. Morten Hechmann Andersen, Education & Marketing Director i Givskud Zoo: »Hjemmesiden er et meget vigtigt kommunikations- og marketingsværktøj, der hjælper vores gæster med at forberede deres besøg i parken, øger kendskabsgraden til vores virksomhed, understøtter de øvrige markedsføringsaktiviteter, og er basis for en række loyalitetsskabende aktiviteter. Siden september har vi haft 199.544 brugere«.Morten Hechmann Andersen fortsætter: »Hvis turisterhvervet, herunder de zoologiske haver, skal sikre sig kunder i fremtiden, er det vigtigt, at levere relevant information på en brugervenlig måde. Er virksomhedens hjemmeside outdated, taber man gæster til konkurrenterne, og omvendt kan en spændende side være det der gør forskellen, når familien skal vælge det næste attraktionsbesøg. Brugervenlighed var derfor et væsentligt kriterium da hjemmeside skulle designes, og vi valgte blandt andet at samle informationerne til de forskellige målgrupper i forskellige verdner, så brugerne undgår støj fra uønskede informationer«.

Et brugervenligt og derved konkurrencedygtigt website kræver altså et stærkt fokus på målgrupperne. Givskud Zoo sejrer

Websitet er ikke det flotteste brugerne har set, men det klarer til gengæld flot den svære opgave; at være nemt at bruge for førstegangsbrugere.

Jens Chemnitz Povelsen, fra Knuthenborg: »Stort til lykke til vores kolleger i Givskud, de har fortjent den flotte placering«.

Om givskudzoo.dk siger brugerne: »Det er en dejlig side at bevæge sig rundt på«, »lidt bedre end konkurrenten - mere logisk at finde de rigtige informationer« og »en pæn hjemmeside, men ikke så flot som Knuthenborgs. Men den er langt mere informativ og med en god oversigt med en lang række detailoplysninger. En hjemmeside, jeg straks føler mig hjemme i. Imponerende«.

Givskud Zoos Morten Hechmann Andersen: »At vinde styrkeprøven er et dejligt skulderklap at få, og en stor motivation til at fortsætte arbejdet. Hjemmesiden er en dynamisk ting der hele tiden skal plejes og videreudvikles, og jo mere man arbejder med mediet, jo flere muligheder ser man. Opgaverne som blev stillet er helt relevante i forhold til et besøg hos os. Svarene på spørgsmålene findes på de mest besøgte af vores sider, og er derfor et fint billede af, hvad den almindelige gæst gerne vil vide«.Parterne bag Styrkeprøven, Berlingske Tidende, Netminers og Grey Digital, ønsker Givskud Zoo tillykke med det flotte resultat.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen