Berlingske Business

Lille plus til ATP

Pengetanken ATPs investeringer i danske aktier har givet pote, idet danske aktier er steget med 4,5 pct. i første kvartal. I alt fik ATP et afkast på 1,2 pct. i perioden.

En af landets største pengetanke, ATP, er kommet lidt bedre fra start i år end sidste år. De første tre måneder har givet et afkast på 1,2 pct. af den omkring 250 mia. kr. store formue.

Bedst har udviklingen været for puljen med danske aktier, som er blevet 4,5 pct. mere værd, mens obligationerne under ét har givet et tab på 0,2 pct.

Det samlede afkast ligger tæt på de målepunkter, ATP har udvalgt, og det er under alle omstændigheder bedre end det negative afkast på 2,1 pct., som blev resultatet af første kvartal sidste år.

Det samlede bundlinieresultat i ATPs kvartalsregnskab er et underskud på 1,3 mia. kr., når pensionisterne har fået deres.

Hvordan det vil udvikle sig for resten af året, afhænger meget af udviklingen på de finansielle markeder.

»Med udgangspunkt i det opnåede afkast for første kvartal har ATP beregnet et forventet markedsmæssig afkast for hele 2002 på 3,3 pct. Primo året viste den tilsvarende beregning et forventet afkast på 6,0 pct. Det skal understreges, at der er tale om en rent teknisk fremskrivning,« bemærker ledelsen i regnskabet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen