Berlingske Business

Lille flyselskab overrumpler SAS

Flyselskabet Jet Time sikrer sig stor kontrakt med Star Tour i konkurrence med det økonomisk trængte SAS og skal næste år flyve med 90.000 Star Tour-gæster.

Det danske flyselskab Jet Time overrumpler SAS.

Mens det fællesskandinaviske luftfartsselskab er økonomisk i knæ og higer efter økonomiske indsprøjtninger, sikrer det lille danske selskab Jet Time sig en trecifret millionkontrakt med Star Tour og overhaler dermed SAS som rejseselskabets hovedleverandør, skriver rejsemagasinet Take Off's netudgave.

Samtidig er det selskabets største kontrakt i dets treårige historie.

Salgsdirektør i Star Tour, Stig Elling, bekræfter, at firmaet har indgået en millionkontrakt med Jet Time.

- Jet Time overtager ikke al flyvningen med SAS, som næste sommer skal flyve godt 35.000 af vores gæster på ferie, godt 20.000 færre end denne sommer, hvor SAS i dag har lidt over halvdelen af vores danske produktion, siger Stig Elling.

Jet Time letter det kommende år med 90.000 gæster fra Star Tour, især fra Billund Lufthavn. 30.000 gæster flyver væk til vinter, mens 60.000 tager af sted med Jet Time næste sommer.

Klaus Ren, adm. direktør i Jet Time, siger til Take Off, at hans selskab forventer at klare de mange flyvninger for Star Tour med dets nuværende fem fly og 185 ansatte.

Jet Time flyver i forvejen med "et par hundredetusinde" passagerer" om året, blandt andet for flere rejsebureauer.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen