Berlingske Business
16:47Eks-storaktionær i Parken må opgive center i Glostrup

Levi's anker dom om prisdiktat

Levi's anker en dom fra Københavns Byret, som i dag kom frem til, at Levi Strauss Denmark ikke må diktere vejledende udsalgspriser over for deres forhandlere. Oveni fik koncernen en bøde på 200.000 kr. Koncernen har valgt at anke "med henblik på fuldstændig frifindelse", skriver Levi's i en pressemeddelelse.

Byretten mener, at Levi's i perioden fra februar/marts til december 1999 fik en række forhandlere til at sælge deres cowboybukser inden for en bestemt prisramme. En undersøgelse, foretaget af Konkurrencestyrelsen i sensommeren 1999, viser, at der var meget lille forskel på prisen på et par Levi's-bukser, uanset hvor i landet man købte dem.

Københavns Byret skriver i dommen, "at der er domfældt for en alvorlig lovovertrædelse, der har haft til formål at begrænse konkurrencen, ligesom retten finder, at det er en skærpende omstændighed, at en forhandler er blevet truet med repressalier, hvis han ikke overholdt de "vejledende videresalgspriser".

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen