Berlingske Business

Lego vil åbne butikskæde trods advarsler

Lego-koncernen er på vej med et offensivt modtræk oven på sidste års katastroferegnskab.

Det skal give Lego en international kæde af Lego-butikker, skriver dagbladet Børsen tirsdag.

Andre legetøjsproducenter har ellers dyrekøbte erfaringer netop på det område, påpeger en af verdens førende eksperter i legetøj, David S. Leibowitz, direktør og analytiker i Burnham Securities i New York.

»Det er et åbent spørgsmål, om det er en god idé at åbne Legos egen butikskæde. Disney og Warner Brothers lukker de fleste af deres butikker, for de kan ikke tjene penge nok på dem. Jeg har ikke information nok til at sige, at Lego skal droppe sin idé, men det er meget risikofyldt at åbne sin egen kæde, og man risikerer at gøre sine kunder vrede,« siger David S. Leibowitz til Børsen.

I den seneste pressemeddelse fra Lego står da også, at Lego butikkerne er »til vurdering.«

»Men det betyder ikke, vi er ved at bakke ud - tværtimod,« siger Charlotte Simonsen fungerende informationschef Charlotte Simonsen fra Lego, der først senere i år går i detaljer omkring butiksplanerne.

»Vi oplever rent faktisk, at i de områder, hvor vi åbner en Lego-butik, stiger salget hos traditionelle detailhandlere. Men det er klart, vi er inde i en dialog med butikkerne der, hvor vi åbner butikker,« siger hun til Børsen.

Lego har nu 24 »test-butikker« i udlandet. Potentialet er de 130 lande, hvor Lego er repræsenteret.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen