Berlingske Business

Lego dropper Duplo

Legetøjskoncernen Legos bud på legetøj til børn i førskolealderen skal ikke længere kun bestå af klodser og figurer, der kan sættes sammen. Derfor er det besluttet bl.a. at lade de kendte Duplo-klodser forsvinde fra hylderne til fordel for det nye varemærke Lego Explorer.

- I dag er alle produkterne i serierne Lego Duplo og Lego Baby baseret på klodser, men fremtidens legetøj indeholder også andre elementer, siger marketingdirektør Jørgen Larsen, og tilføjer, at det f.eks. kan være legetøj, der ansporer til leg med musik og bevægelse.

Jørgen Larsen benægter, at det er dårlige salgstal, der får Duplo-klodserne til at forsvinde fra legetøjshylderne.

Lego Explorer lanceres i hele verden til august, og indtil da vil det mange steder være muligt at købe Lego Duplo og Lego Baby til nedsat pris.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen