Berlingske Business

Legerum for voksne mænd hos detailkæde

Den gennemsnitlige mand kan klare omkring en time og 11 minutters juleshopping, før han går i total opløsning. Varehuskæden Mark & Spencers har nu fundet den løsning uden så meget som en farvet plasticbold i sigte.

LONDON: I virkeligheden er de lidt i vejen, når der skal shoppes igennem.

De kære mænd har som en regel en tålmodighed på størrelse med en valnød, når slutspurten om de sidste julegaver for alvor sætter ind. Længe inden der er kommet håndsæbe, sweatere og legetøj i kurven, er hans blik begyndt at ligne noget, der er glaseret i stil med brune kartofler og hans svar forvandlet til monotone »Det ser fint ud, skat«, uanset om man holder en auberginefarvet frottépyjamas eller en fjernstyret bil op for næsen af ham.

Alligevel har de fleste kvinder tendens til at slæbe de modstræbende mænd med ud i butikkernes juleræs, ganske enkelt fordi der jo skal være nogen til at bære pakkerne og køre bilen hjem.

Nu har den britiske varehuskæde Marks & Spencer fundet noget, der kan ligne den perfekte løsning på det årlige juledilemma. I denne uge lancerede kæden det nye koncept »mandeparkering« i flere af sine butikker i London, Newcastle, Aberdeen, Edinburgh og Sheffield.

I de store varehuse er der lavet små oaser, hvor mænd, der vover at forlade deres koner og kærester midt i indkøbsturen, kan smække benene op foran et fjernsyn, der viser højdepunkter fra VM i fodbold gennem en årrække, bladre i mandeblade eller lege med fjernstyrede biler, mens de topper energien op med godbidder fra en slikskål. Konceptet blev lanceret i går midt i den mareridtagtigt travle julehandel på Oxford Street, og allerede få timer inde i det nye eksperiment var en kendsgerning, så det ud, som om succesen var hjemme.

I hvert tilfælde hos mændene.

Der var ikke skyggen af hverken plasticbolde i alle regnbuens farver eller rutchebaner, men den lille plet med fred fra julestress vakte tilsyneladende lige så stor lykke, som den barnlige version kan gøre det for småfolk på en færge.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen