Berlingske Business

Legerum for voksne mænd hos detailkæde

Den gennemsnitlige mand kan klare omkring en time og 11 minutters juleshopping, før han går i total opløsning. Varehuskæden Mark & Spencers har nu fundet den løsning uden så meget som en farvet plasticbold i sigte.

LONDON: I virkeligheden er de lidt i vejen, når der skal shoppes igennem.

De kære mænd har som en regel en tålmodighed på størrelse med en valnød, når slutspurten om de sidste julegaver for alvor sætter ind. Længe inden der er kommet håndsæbe, sweatere og legetøj i kurven, er hans blik begyndt at ligne noget, der er glaseret i stil med brune kartofler og hans svar forvandlet til monotone »Det ser fint ud, skat«, uanset om man holder en auberginefarvet frottépyjamas eller en fjernstyret bil op for næsen af ham.

Alligevel har de fleste kvinder tendens til at slæbe de modstræbende mænd med ud i butikkernes juleræs, ganske enkelt fordi der jo skal være nogen til at bære pakkerne og køre bilen hjem.

Nu har den britiske varehuskæde Marks & Spencer fundet noget, der kan ligne den perfekte løsning på det årlige juledilemma. I denne uge lancerede kæden det nye koncept »mandeparkering« i flere af sine butikker i London, Newcastle, Aberdeen, Edinburgh og Sheffield.

I de store varehuse er der lavet små oaser, hvor mænd, der vover at forlade deres koner og kærester midt i indkøbsturen, kan smække benene op foran et fjernsyn, der viser højdepunkter fra VM i fodbold gennem en årrække, bladre i mandeblade eller lege med fjernstyrede biler, mens de topper energien op med godbidder fra en slikskål. Konceptet blev lanceret i går midt i den mareridtagtigt travle julehandel på Oxford Street, og allerede få timer inde i det nye eksperiment var en kendsgerning, så det ud, som om succesen var hjemme.

I hvert tilfælde hos mændene.

Der var ikke skyggen af hverken plasticbolde i alle regnbuens farver eller rutchebaner, men den lille plet med fred fra julestress vakte tilsyneladende lige så stor lykke, som den barnlige version kan gøre det for småfolk på en færge.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen