Berlingske Business

Landmænd kæmper for at redde gården

Mange landmænd kæmper for at redde bedriften fra tvangsauktion.

Hundredvis af danske landmænd kæmper dagligt for at redde sig gennem krisen. Og antallet af landmænd, der har problemer med at betale regninger og husleje, er fastholdt på det højeste niveau siden slutningen af 1990'erne. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

4,5 procent af DLR Kredits landbrugskunder har ikke betalt den seneste termin til tiden, oplyser selskabet.

Ifølge DRL Kredits vicedirektør Kr. A. Møller er omkring fem procent af svineavlerne i restance med den seneste termin. 4,5 procent af mælkeproducenterne har samme problem, mens restancer blandt deltidslandmændene kun er på omkring 3,5 procent.

Hos Nykredit er antallet af landmænd, der ikke har betalt termin til tiden øget med 15 til 20 procent. Det betyder, at 200 til 300 landmænd er i restance.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen