Berlingske Business

Lægemidler

De ti største salg af bioteknologi i 2003 drejede sig om lægemiddelkandidater. Gennemsnitsprisen ved de ti handler var 336 mio. dollar.

Total-værdien er handlens samlede potentiale i form af startbeløb og såkaldte milepælsbetalinger i mio. dollar:

1.

Køber:Amgen

Sælger:Biovitrum

Total-værdi:511,5

2.

Køber:Aventis

Sælger:Regeneron

Total-værdi:510

3.

Køber:Ortho Biotech

Sælger:Millennium

Total-værdi:470

4.

Køber:GlaxoSmithKline

Sælger:Theravance

Total-værdi:395

5.

Køber:Merck

Sælger:Actelion

Total-værdi:272

6.

Køber:Genentech

Sælger:Curis

Total-værdi:252,5

7.

Køber:BMS

Sælger:Corgentech

Total-værdi:250

8.

Køber:Novartis

Sælger:Idenix

Total-værdi:250

9.

Køber:Roche

Sælger:Maxygen

Total-værdi:230

10.

Køber:GlaxoSmithKline

Sælger:NeuroSearch

Total-værdi:230

Kilde: In Vivo: The Business & Medicine Report

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen