Berlingske Business

Kun hver tiende danske millionær er kvinde

Uligelønnen trives på alle områder. Selv i millionærernes klub er der et overtal af mænd, idet kun hver tiende millionær er kvinde.

Tal fra Danmarks Statistik viser, at kun hver tiende dansker med en samlet indtægt på over én million kr. er kvinde, for i alt havde knap 35.000 personer sidste år en samlet indtægt på mere end én million kr., og heraf var de knap 4000 kvinder.

Også i indtægtslaget lige under dominerer mændene, for to ud af tre mænd tjener mellem 300.000 kr. og op til en million kr. Kvinderne indtager derimod en klar førsteplads i alle indtægtsgrupper under 300.000 kr., viser tallene.

Tendensen bliver mere tydelig, hvis der går mere end 10 millioner kr. ind på lønkontoen per år. Kun 213 personer havde i fjor en samlet indkomst på mere end dette, og heraf var 28 kvinder, svarende til 13 procent.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen