Berlingske Business

Kreative reklamer på vej til Danmark

Den nye form for annoncering i amerikanske nyhedsmedier på nettet, hvor redaktionelt indhold blandes direkte sammen med annoncer, er ikke taget i brug i Danmark endnu. Softwaren intelliTXt fra Vibrant Media, der gør det muligt at sammenkæde specifikke produkter og firmaer til på forhånd udvalgte ord i web-artikler, er ellers mulig at anvende i alle lande. Og ansvarlig for Berlingske.dk og medlem af Berlingske Tidendes redaktionsledelse, Iver Høj Nielsen, er da heller ikke afvisende:

»Internettet giver meget rige muligheder for kreative annoncer, og de skal naturligvis afprøves. Vi har ikke taget stilling til, hvor vores grænse går i forhold til denne form. Men det er helt afgørende for os, at brugerne aldrig er i tvivl om, hvad der er redaktionel tekst og hvad, der er reklame,« siger Iver Høj Nielsen.

Foreløbig har Berlingske Online dog ingen planer om at forfølge eksemplet fra Forbes.com.

»Men vi vil selvfølgelig gerne udvikle nye kreative annoncemåder,« siger Iver Høj Nielsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen