Berlingske Business

Konkurrencestyrelsen ind i Navision-salg

Efter kritik fra den britiske it-virksomhed Sage Group indleder Konkurrencestyrelsen en undersøgelse af Microsofts køb af den danske it-virksomhed Navision for cirka 10 milliarder kroner.

Ifølge den daglige leder af Sage, Paul Stobbart, vil handlen skabe et monopol, som vil gøre it-systemer dyrere for små og mellemstore danske virksomheder.

Kontorchef i Konkurrencestyrelsen Hans Kierkegaard oplyser, at styrelsen vil være færdig med sin undersøgelse inden for 14 dage.

De danske fusionsregler kan ikke bruges til et eventuelt indgreb mod handlen. Derfor handler undersøgelsen om, hvorvidt der er grundlag for at bede EU-Kommissionen gå videre med sagen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen