Berlingske Business

Kold luft for SAS i Billund

Interessekonflikt: Lufthavnschefen i Billund Lufthavn skriver til kunderne »at SAS vil os ikke noget godt«. SAS-chefen svarer, at ledelsen i Billund skal passe sine egne opgaver, så skal SAS nok passe sine.

Selv om klimaet er blevet mildere i det danske landskab, er det kold luft, der møder SAS, når selskabet i dag åbner ruten mellem København og Billund, og markerer åbningen i det jyske ved frokostid.

SAS har ikke lagt skjul på, at opgaven er at trække så mange passagerer som muligt til København og derfra videre ud i verden.

I Jylland vil Maersk Air gøre alt for at sende så mange passagerer ud i verden som muligt fra Billund - uden først at sende dem til København.

I kundebladet, som Billund Lufthavn udsendte i weekenden, er linierne trukket skarpt op.

Lufthavnschef i Billund Jørgen Krab Jørgensen sender følgende nytårshilsen til passagererne:

»Jeg er nødt til at sige til vore mange gode rutepassagerer, at SAS ikke vil os noget godt, hverken passagerer eller lufthavnen. For lykkes projektet fuldt ud, vil Billunds store internationale rutenet lide skade. Vi betjener SAS på samme professionelle måde som alle andre luftfartsselskaber, der beflyver lufthavnen, men det betyder ikke, at vi glæder os over, at de kommer hertil, for det gør vi ikke.«

Tidligere i den ledende artikel i bladet »Check-in Billund« undrer Krab Jørgensen sig over, at SAS vil flyve en rute, som bestemt ikke har hørt til de givtigste for Maersk Air, efter at Storebæltsbroen er kommet. Forundringen blev ikke mindre, da man samtidig erfarede, at SAS nedlægger en række andre ruter.

Undervejs er SAS blevet nægtet en optagelse af en annonce i samme blad, og den sag er nu indbragt for Konkurrencestyrelsen

Koncernchef Jørgen Lindegaard i SAS er lige netop i den sag iskold:

»Jeg synes ledelsen i Billund Lufthavn skulle tage vare på sine egne ting, så skal vi nok passe vores, Vi ønsker at få flere kunder til at flyve via København, og skal vi tage dem fra Billund og Maersk Air vil jeg opfatte det som om opgaven er lykkedes.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen