Berlingske Business

København får nyt gratisblad

I morgen får København et helt nyt blad om byen ved navn »Hovedstaden«.

Det handler om alt andet end smarte cafeer, tjekkede gå-i-byen-steder og seje shopping-sild. Hovedstaden sætter i stedet fokus på byudviklingen og stiller spørgsmål ved udviklingen af havnefronten, byens problemer med biltrafikken og opførelse af verdens højeste skyskrabere. Magasinet udgives af Foreningen til Hovedstadens Forskønnelse og har hidtil fungeret som medlemsblad. Nu er bladet blevet renoveret og udgives i første omgang hver anden måned, men målet er at blevet et månedsblad. Hovedstaden kan findes de fleste steder i byen eller på www.hovedstaden.orgjjm

Metro-folk får egne nyheder

Metro-rejsende i København vil fremover kunne læse nyheder og holde sig opdateret på en helt ny måde. Berlingske Tidende har nemlig indgået en aftale med Clear Channel, der er verdens største udbyder af outdoor-reklame, om at levere nyheder til lysreklamerne på metro-stationerne. I første omgang indebærer aftalen, at Berlingske står for nyhedsformidlingen på alle hverdage. Resultatet kan ses om få dage. Berlingske Tidende og Clear Channel har i øvrigt en forventning om, at den teknologiske udvikling vil gå stærkt de kommende år, især inden for outdoor. I takt med den nye teknologi bliver det muligt at levere løbende nyheder til mange flere platforme end i dag. Både Berlingske Tidende og Clear Channel forventer derfor, at aftalen vil blive yderligere udbygget i løbet af 2004.jjm

Radioer vil i nyt samarbejde

De tre største spillere på markedet for kommerciel radio lancerer nu et nyt fælles samarbejde, der skal højne kvaliteten af radioreklame. Sky Radio, Radio 100FM og SBS-koncernen (The Voice, Radio 2 m.fl.) er enige om sammen at professionalisere det kommercielle radiomarked. Initiativet har fået navnet Radio Advertising Bureau, og ifølge senior vicepresident for SBS Radio, Eric Hansen, skal det nye fælles reklamebureau fremme viden og information om annoncering i radio. Det nye intiativ skal derfor også først og fremmest fungere som et salgsfremmende organ.jjm

Små biografer giver efter

Efter et halvt års strid er det nu lykkedes salgsorganisationen RMB Dansk Reklame Film at opnå enighed med de små biografer, som var utilfredse med et nyt afregningssystem af indtægterne fra biografreklame, der betyder, at biografer med størst billetsalg skal have større andel af indtægterne. De små biografer er dog ikke helt tilfredse og fastholder derfor klagen over Dansk Reklame Film til Konkurrencestyrelsen, som vil se alvorligt på sagen, skriver markedsforing.dk. »Vi vil nu se på, hvilke argumenter de to foreninger kommer med, og så vil vi vurdere, hvor dybt vi vil gå ind i sagen,« siger kontorchef i Konkurrencestyrelsen, Sven Westh, der understreger, at de to foreninger har en bedre sag end normalt i den slags klagesager.jjm

Tre bureauer topper Guldkorn

Meget tyder på, at de tre reklamebureauer Grey København, &Co samt Robert/Boisen & Like-minded kan blive de store vindere, når årets Guldkorn uddeles lørdag den 27. marts. De tre bureauer topper i hvert fald shortlisten til reklamebranchens fornemmeste priskonkurrence. 44 bureauer har i år sendt bidrag ind og shortlisten kan ses på www.creativecircle.dk jjm

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen