Berlingske Business

Kirk indtræder i eget selskab

Kirk indtræder i eget selskab - 1
Kjeld Kirk Kristiansen har indsat sig selv som ny direktør i sit eget selskab med navnet K & C Holding. Arkivfoto: Scanpix

Kjeld Kirk Kristiansen overtager direktørstolen i eget selskab, der samtidig tager navneforandring. Ingen planer om ny pengetank, fastslår bestyrelsesformand.

Legos hovedaktionær Kjeld Kirk Kristiansen har i al ubemærkethed indsat sig selv som ny direktør i sit eget selskab.

Samtidig har selskabet med en egenkapital på 180 mio. kr. ændret navn fra Billund Ejendomsselskab A/S til K & C Holding, hvor Kjeld Kirk Kristiansen fremover overtager såvel direktørstolen samt en plads i bestyrelsen efter Georg Jensen.

Bestyrelsesformand i K & C Holding samt adm. direktør for investeringsselskabet Kirkbi, Bent Pedersen, afviser, at ændringerne skyldes planer om en ny pengetank.

»Jeg kan afkræfte alle planer om, at Kjeld Kirk er på vej til at skulle spille en mere aktiv rolle i forhold til de poster, han allerede har i dag. Det drejer sig alene om, at Georg Jensen til foråret går på pension og allerede er gået på deltid, og ordensmæssigt er det rart at få gjort den slags i tide,« siger han.

Mulig overgangsfigur
Bent Pedersen kan på nuværende tidspunkt ikke sige, om Kjeld Kirk Kristiansen er en overgangsfigur som administrerende direktør for selskabet.

Ifølge selskabsmyndighederne havde K & C Holding ved udgangen af sidste regnskabsår en egenkapital på knap 180 mio. kr. efter et årsresultat på minus 1,8 mio. kr. Selskabet har anlægsaktiver for 172 mio. kr. samt et samlet tilgodehavende hos blandt andre familiens investeringsselskab Kirkbi på godt 7,7 mio. kr. Selskabets formål er konsulentvirksomhed og at investere i fast ejendom til erhvervsmæssige formål samt til stutterivirksomhed. For kun godt en måned siden trådte Kjeld Kirk Kristiansen tilbage fra den daglige ledelse hos legetøjsproducenten Lego i forbindelse med offentliggørelsen af et nyt forventet milliardunderskud på op mod to mia. kr. for 2004 efter afskrivinger, faldende omsætning og høje omkostninger.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen