Berlingske Business

Kampagne og lovindgreb mod sort arbejde

Skatteminister Svend Erik Hovmand (V) vil øge indsatsen mod sort arbejde. Derfor varsler han en holdningsbearbejdende kampagne og yderligere en række lovstramninger.

- Det kan ikke være rigtigt, at man kan gå på arbejde og samtidig hæve understøttelse. Sort arbejde har udviklet sig til en undergrundsøkonomi i det danske samfund. Men det er ikke muligt alene at lovgive sig ud af det. Derfor sætter vi gang i en kampagne, der skal ændre danskernes holdning, siger han.

Blandt de konkrete tiltag nævner ministeren, at forsikringsselskaber skal dokumentere, at erstatninger i byggesager rent faktisk går til arbejde med regning. Yderligere skal der strammes op på kontrollen med sort arbejde og ulovlige varer i kiosker og restauranter.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen