Berlingske Business

ISS tabte injuriesag om snavs på slagteri

Ekstra Bladet og TV2 blev frifundet for injurier mod ISS efter medieomtale af rengøringsstandarden på slagterier.

Københavns Byret har frifundet Ekstra Bladet og TV2 efter medieomtalen af påstået uhygiejniske forhold på slagteriet Danish Crown i Odense.

Det var rengørings- og servicevirksomheden ISS, der havde slæbt de to medier i retten, fordi man mente, at de videooptagelser, der dannede baggrund for de efterfølgende tv-indslag og avisartikler, var misvisende og falske. Mediedækningen var ikke repræsentativ for rengøringen på slagterierne, mente ISS og talte om "skarp proportionsforvrængning", og at den dårlige medieomtale bragte ISS-medarbejdernes arbejde i offentlig miskredit.

ISS skal nu betale sagens omkostninger, lyder det i byrettens dom.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen