Berlingske Business

ISS får pris for åbenhed

Midt i slem mediestorm får rengøringskoncernen ISS årets pris for at være det mest åbne børsselskab i Danmark.

»Bedre information øger tilliden.«

Det er overskriften på en meddelelse fra aktieanalytikere samlet i Den Danske Finansanalytikerforening, som blev udsendt i går. Umiddelbart inden medlemmerne gik til bords til den store, årlige nytårsmiddag.

Anledningen var uddelingen af den store informationspris til et børsnoteret dansk selskab.

Næppe nogen kan være uenig i, at bedre information øger tilliden.

Og at servicekoncernen ISS og dennes supersælger, adm. dir. Eric Rylberg, får Den Danske Finansanalytikerforenings Informationspris, kan der også gives mange gode begrundelser for. Det er en mand og en virksomhed, som giver flere regnskabsoplysninger fra sig end de fleste andre børsselskaber. Og en topchef som tør blande sig i samfundsdebatten og åbent lægge hele sin egen aflønning frem til offentlig beskuelse.

Men at ISS og Rylberg netop får denne »åbenhedspris« i år kan virke paradoksalt. På et tidspunkt, hvor ISS slås med offentligheden om, hvad der i grunden sker om natten på de danske slagterier, hvor ISS gør rent.

Hver sin planet
Årets »åbenhedspris« fra talknuserne i de danske finanshuse vidner dermed mest af alt om, at den danske offentlighed og analytikerne i nogle tilfælde befinder sig på hver deres planet.

Foreningens formand for Regnskabsudvalget, Jens Houe Thomsen, fra BankInvest, pegede da også på en række elementer i årsregnskabet, som først og fremmest har at gøre med, at analytikerne kan hente mange faktuelle oplysninger og andre oplysninger fra regnskabet. Jo flere oplysninger jo større sandsynlighed er der for, at prissætningen af aktien på Fondsbørsen afspejler de reelle værdier i selskabet bedst muligt.

ISS får ros for brug af sin webside, uddybende redegørelse for incitamentsprogrammer, segmentering på forretningsområder, og forklarende strategiplan.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen