Berlingske Business

Internetsvindel nærmer sig Danmark

Internationale internetgangstere forsøger med falske mails og hjemmeside at lokke bankoplysninger ud af folk. Fænomenet nærmer sig Danmark.

Fænomenet phishing nærmer sig nu også Danmark.

Fremgangsmåden har primært været brugt i engelsksprogede lande, men kort tid siden fik en række Eurocardkunder i Sverige en mail på svensk, der oplyste, at nogle uretmæssigt havde forsøgt at logge ind på kundens konto, der derfor af sikkerhedsmæssige hensyn var "frosset". Et link i mailen viste frem til en falsk Eurocard-hjemmeside, hvor kunderne blev bedt om at indtaste oplysninger om deres kreditkort, hvis de ville have kontoen genåbnet.

- Vi er opmærksomme på det, der foregår i udlandet og følger løbende med i det materiale, vi får fra blandt andet Europol, siger lederen af bedrageriafdelingen i Københavns Politi, Peter Forstrøm.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen