Berlingske Business

Ingen sprængning af Danmarks Fiskeriforening

Trods den seneste tids voldsomme ballade er Hirtshals Fiskeriforening fortsat fremover fuldgyldigt medlem af Danmarks Fiskeriforening. Det står fast efter et telefonisk hovedbestyrelsesmøde. Hirtshalsfiskerne vil ikke melde sig ud af hovedorganisationen, selv om lokalforeningen har rejst mistillid til hovedbestyrelsen, og Danmarks Fiskeriforening har ikke juridisk grundlag for at ekskludere de utilfredse kolleger fra Hirtshals, hvis de ikke selv trækker sig.

- Og det vil vi ikke. Til gengæld håber vi, at hovedbestyrelsen nu vil tage den kritik, der er rejst i Hirtshals, og som der er opbakning til også andre steder, seriøst, siger formanden for Hirtshals Fiskeriforening, Erik Jespersen, til Ritzau.

Formanden for Danmarks Fiskeriforening, Thorkild Førby, beklager, at Hirtshals-afdelingen ikke tager konsekvensen af sin utilfredshed.

- En ting var, hvis de var utilfredse med mig som formand. Men de har afleveret et mistillidsvotum til hele hovedbestyrelsen, og så vælger de alligevel at blive i foreningen. Det er mærkeligt, synes jeg. Men vi har undersøgt sagen rent juridisk, og vi kan ikke ekskludere dem mod deres vilje, så nu bliver Hirtshals altså i foreningen, siger Thorkild Førby til Ritzau.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen