Berlingske Business

Indsatsen mod spam skal styrkes

Videnskabsministeren vil nu gøre noget ved spam-mails.

Vi kender dem allesammen - de mange mails i mailboxen, der lokker med tilbud om billige lån, smarte slankemetoder eller effektive viagra.

Men nu skal der gøres noget ved de irriterende spam-mails, mener videnskabsminister Helge Sander (V).

"Spam er for mig at se den allerstørste trussel mod internettet og dermed brugen af det, der gør, at vi i dag har et effektivt netværkssamfund i Danmark. Vi oplever simpelt hen spam i sådanne mængder, at vi bliver nødt til at sætte ind på alle de områder, vi kan," siger ministeren til Ritzaus Bureau.

Og i dag vil Helge Sander så indlede kampen mod spam. Sammen med en lang række fagfolk fra både Forbrugerrådet, Dansk Industri og It-branchen afholder ministeriet her til formiddag en storstilet konference om den danske indsats mod spam, og ministeren vil i den forbindelse lancere en ny strategi mod spam.

En undersøgelse viser, at vi i gennemsnit modtager omkring 10 spammails om dagen. 98 procent af vores spam-mails kommer fra mailadresser i udlandet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen