Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Hun gav op efter seks lange måneder

Yvonne Hessenner prøvede i seks måneder at skifte teleselskab fra Telia til Tiscali og tage sit mobilnummer med.

Hun har været med fra starten.

Stort set, da det 1. juli 2001 blev muligt at skifte mobilselskab og tage sit gamle nummer med, var Yvonne Hessenner i Virum klar til at benytte den nye mulighed.

Hun havde sit mobilabonnement hos svenske Telia, men valgte at slå til efter at have set et godt tilbud hos Tiscali.

»Jeg har netop besluttet mig for at blive hos Telia. De gav mig et godt tilbud om at blive, mod at jeg fik lidt ekstra rabat, og det tager jeg imod,« siger Yvonne Hessenner.

Men før hun nåede dertil, havde hun som tusindvis af andre mobilkunder været viklet ind i telebranchens kæmpeproblemer med at skabe fri konkurrence på mobilområdet.

Forfra - om igen

»Under hele forløbet har jeg ikke hørt fra Tiscali.

Det har hele tiden været mig, der skulle kontakte dem, og det var tit med meget lange ventetider i telefonen,« siger Yvonne Hessenner. 24. juli sidste år skrev hun under på en fuldmagt om, at Tiscali måtte overtage hendes mobilnummer fra Telia - hvilket aldrig skete.

Og sagen kulminerede 18. januar, da hun modtog endnu en fuldmagt om nøjagtig det samme fra Tiscali. Sagen skulle til at begynde helt forfra efter et halvt års endeløs venten. Det orkede Yvonne Hessenner ikke og valgte at blive hos Telia.

Hos Tiscali ærgrer denne sag kommunikationsdirektør Jes Hviid Mikkelsen ligesom de over tusinde tilsvarende sager, som Tiscali har.

»Vi er de første til at beklage det her. Hun er nok ikke den eneste, der opgiver og bliver hos sit gamle selskab,« siger Jes Hviid Mikkelsen.

Glemte sager

TDC har overfor Berlingske Tidende tidligere erkendt, at man havde »fundet« op imod 10.000 glemte sager af denne slags i systemet, men at alt skulle være løst her i midten af januar.

Men kunne Tiscali ikke selv have rettet henvendelse til kunderne undervejs?

»Vi har sendt mails og breve til kunderne under hele forløbet. Problemet er, at vi ikke kan sige, hvornår problemerne er løst,« siger Jes Hviid Mikkelsen.

Men telebranchen skal meget gerne kunne melde rent bord i dag overfor Telestyrelsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen