Berlingske Business

Hitmans succesfirma solgt

Skaberne af computerspil-succesen Hitman, det danske spilfirma IO Interactive, er blevet solgt til en af verdens førende udviklere og distributører af computerspil.

Det er det engelske selskab, Eidos plc., som blandt andet har stået bag markedsføringen af det populære spil Tomb Raider, der fra 31. marts overtager styringen af IO Interactive. Firmaet vil fortsat producere sine spil i København.

Eidos betaler godt 256 mio. kroner for IO Interactive, som de har købt af Nordisk Film, der ejes af Egmont, og som sad på 40,3 procent af aktierne. De øvrige aktionærer er ledende personer og nøglemedarbejdere i selskabet.

- IO Interactive er rykket højere op i den absolutte superliga for spiludviklingsselskaber, siger Kenneth Plummer, der er administrerende direktør for Nordisk Film og medlem af Egmonts bestyrelse.

IO Interactive er i dag Europas 10. største spiludviklingsselskab med 140 ansatte. Blandt de 500 hurtigst voksende selskaber i Europa ligger den danske spiludvikler nu på en 24. plads.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen