Berlingske Business

Gebyr for at opsige forsikring med kort varsel

Codan gør det billigere for kunderne opsige forsikringen med kort varsel. Forbrugerrådet kritiserer fortsat Codan og branchen for at stavnsbinde kunderne.

Codan vil fremover tilbyde alle kunder, at de mod et engangsgebyr på 200 kroner kan opsige deres forsikring med 14 dages varsel. Gebyret opkræves ved tegningen af forsikringen og skal imødekomme kritik af, at branchen stavnsbinder kunderne. Men Forbrugerrådet kritiserer fortsat Codan - og store dele af branchen - for at stavnsbinde kunderne.

- Nu har Codan fundet en løsning, som prismæssigt er mere interessant. Men det er noget underligt noget, at kunderne skal betale på forhånd. Det burde være sådan, at forbrugerne betaler et rimeligt gebyr, når de vælger at bruge den korte opsigelse. Med den her metode fastlåser man stadig kunderne, siger økonom i Forbrugerrådet Morten Westergaard til Ritzau.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen