Berlingske Business

Fyrværkeri-salg ud i det fri

En midlertidig dispensation fra næringsloven giver forhandlere af fyrværkeri lov til at rykke salg af raketter og andet nytårskrudt ud i det fri i december.

Forhandlere af fyrværkeri får lov til at sælge raketter og andet nytårskrudt uden for deres faste forretningsted i december 2004. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen har besluttet at give de danske fyrværkeriforhandlere midlertidig dispensation fra næringsloven, så butikkerne får mulighed for at flytte salget ud i det fri.

Salget kan foregå fra en fodboldbane eller en dyrskueplads, som ligger mindst 250 meter fra sygehuse og skoler og 100 meter fra beboelsesområder og hovedtrafikårer.

Dispensationen kommer, efter at reglerne for opbevaring af fyrværkeri er blevet strammet. Det har sat nogle af de små forhandlere i en knibe, fordi de måtte indskrænke salget fra deres normale forretningslokaler.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen