Berlingske Business

Fup under lup

Forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen vil holde landets forretninger i ørerne, når de i fremtiden kaster sig ud i januarudsalget.

Dermed får jagten på udsalgssvindlere nyt liv, efter at DR Kontant for nylig afslørede en række forretninger, der enten bevidst eller af uvidenhed vildleder forbrugerne.

- Reglerne på området er klare, og vi har som hjælp til de erhvervsdrivende udarbejdet en vejledning om prismarkedsføring, som også klart beskriver, hvad man må og ikke må i forbindelse med udsalg, siger forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen.

Af og til angiver butikkerne ifølge Forbrugerombudsmanden en helt forkert førpris. Og i værste fald kan man risikere, at varen er dyrere på udsalg. Begge dele er strafbare.

Hagen Jørgensen har sat et projekt i værk, som i 2004 skal afdække problemets omfang i håbet om, at det kan forebygge vildledning ved næste års januarsudsalg.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen