Berlingske Business
09:35Dansk softwareselskab sigter efter stigende omsætningsvækst i 2018

Franskmand på dansk Mission Impossible

Serge Lupas har rent faktisk mere end en kinamands chance for at lykkes med at genoprette tilliden til Tiscali, men det er sidste udkald. Lupas har fået en ledelsesmæssig udfordring af dimensioner.

Den gode Tiscali-nyhed er, at der er stadigt færre klager over firmaets langsommelige, dårlige og ofte urimelige behandling af tele-kunderne.

Det er samtidig den dårlige nyhed.

For udover, at Tiscali er ved at få styr på sagerne, så hænger forbedringerne også sammen med, at kunderne er flygtet i rædsel fra Tiscali - i det omfang det altså har ladet kunne sig gøre. For mange kunder har oplevet at hænge time- og næsten ugevis i telefonen, blot for at få skældud af en Tiscali-medarbejder.

Alt det skal den 36-årige franskfødte Serge Andrei Lupas nu rette op på. Han er den ny administrerende direktør og bestyrelsesmedlem i den danske afdeling af den internationale telekoncern, Tiscali.

I bestyrelsen afløser han Rudolf Huisman og i den daglige varme stol tager han over efter Lis Lysholm, der stod distancen i otte måneder.

Den svære fremtid
Tiscali formåede i slutningen af 1990erne at få mange kunder, der ville hurtigt og billigt på nettet. Selskabet var tilmed et alternativ til store TDC, og blandt stifterne var Frank Rasmussen, hvis selskab, World Online, blev købt af Tiscali.

Siden stiftede Frank Rasmussen Telmore, der i dag er overtaget af TDC.

Desværre var infrastrukturen i Tiscali ikke på plads. Hverken produktmæssigt eller i de helt afgørende kundesystemer, der skal tage sig af den overraskende mængde vejledning, kunderne rent faktisk har brug for. Siden har det været øretævernes helt sikre holdeplads at være administrerende direktør for Tiscali, men ret beset har Serge Lupas faktisk mere end en kinamands chance for at lykkes.

Han bringer nemlig megen erfaring med sig fra konkurrenten, Cybercity, der ganske vist har svært ved at tjene penge, men som har et meget stærkt ry i erhvervslivet, som en professionel og troværdig partner.

Trods navnet og den franske forbindelse, så taler Serge Lupas flydende dansk, og det får han også brug for i det, der er ved at være sidste udkald, hvis Tiscali skal have succes i Danmark.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen