Berlingske Business

Forrygende salgstal for H&M

Den svenske tøjkæde Hennes & Mauritz har igen ramt plet med den seneste kollektion. Salget i november var klart bedre end forventet og aktien stiger.

Salgstallene for Hennes&Mauritz (H&M) steg i november med 24 procent, sammenlignet med tal fra samme måned sidste år. Analytikerne havde regnet med en stigning på 18,9 procent, skriver det svenske erhvervsblad Dagens Industri.

"Det er delvist en Lagerfeld-effekt, vi bedømmer at den står for 5-6 procent af den totale stigning på de 24 procent. Vi var optimistiske og trode på en stigning på 21 procent, men det blev endnu bedre, Anna-Karin Envall, analytiker for Handelsbanken Capital Markets til Dagens Industri.

Den seneste stigning i salgstallene modtages med åbne arme i H&M. Kæden har i en periode præsenteret en salgsstatistik der kun i bedste fald var på højde med forventningerne.

"Sidst H&M præsenterede så gode tal var for to år siden", siger Anna-Karin Envall.

H&M er en ekspansiv tøjkæde med over 28.000 ansatte, som arbejder i de godt 1.000 butikker kæden har åbnet i 19 lande verden over.



sbh@berlingske.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen