Berlingske Business

Fordele med både et liv- og skadesselskab

Medierne og analytikerne var mere interesserede i salgsrygterne end selve tallene i Codans regnskab. Men Codan løftede ikke for sløret.

Codans direktør, Jens Erik Christensen, var uhyre påpasselig med ikke direkte at kommentere de talrige spekulationer om Codans fremtid, der nærmest er eksploderet i kølvandet på afsløringen af, at Codans bestyrelse i sidste øjeblik bremsede for et salg af Codan Liv til Nordea.

»Jeg er lidt kedelig på dette område. Det er vores politik ikke at kommentere rygter om opkøb eller salg,« lød det fra Jens Erik Christensen, da han præsenterede Codans regnskab.

Jens Erik Christensen gik dog så langt, at han påpegede, at Codan havde store fordele ved at drive skadesforsikring og livsforsikring i samme selskab.

»Der er betydelige synergier på blandt andet markedsføring og omkostninger ved både at have skadesforsikring og livsforsikring i samme selskab,« lød det fra Jens Erik Christensen.

Denne holdning stemmer godt overens med de forlydender i markedet, der påpeger, at det først og fremmest var Codans ejer Royal & Sun Alliance (RSA), der pressede på for et salg af Codan Liv til Nordea, mens Jens Erik Christensen og langt hovedparten af Codans bestyrelse var var skeptiske overfor et salg.

»Vi er meget glade for vores liv-selskab. Derom ingen tvivl,« sagde Jens Erik Christensen, der igen var yderst påpasselig med ikke at indikere noget direkte, som kunne tolkes i retning af et udsagn om det aflyste salg af Codan Liv til Nordea. Bl.a. professor Steen Hildebrandt, Handelshøjskolen i Århus, mener, at den langstrakte proces omkring et muligt salg af Codan er dybt skadelig for selskabet, fordi den skaber usikkerhed blandt medarbejderne og i hele organisationen.

Jens Erik Christensen foretrækker dog at se på en mere optimistisk udlægning:

»Vi er da kun glade for den store interesse, der hersker omkring os. Og vi er da især glade, fordi det går godt for Codan. En tilsvarende interesse ville da være forfærdelig for en virksomhed i krise,« sagde Codans topchef.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen