Berlingske Business

Forbrugerrådet vil sammenligne bankpriser

Forbrugerrådet er begyndt arbejdet på et storstilet værktøj til sammenligning af bankernes priser på alt fra billån til børneopsparing. De nuværende muligheder for sammenligning er ikke gode nok, mener rådet.

Forbrugerne har i dag to muligheder for at tjekke bankpriser - enten på den private hjemmeside www.mybanker.dk eller på bankernes egen prisliste på www.finansnettet.dk, der styres af bankernes brancheorganisation, Finanstilsynet. Men ingen af de to giver et dækkende billede af prisen for at være kunde i den enkelte bank, siger økonom Morten Westergaard fra Forbrugerrådet.

- Vi vil jo helst, at bankerne selv står for sammenligningen. Men hvis de ikke vil, må vi jo finde alternativer, eventuelt os selv, siger Morten Westergaard.

Forbrugerrådet skal nu finde ud af, hvilke muligheder der findes for en fremtidig hjemmeside.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen