Berlingske Business

Flere rejste med DSB i 2003

Næsten 6,4 millioner flere passagerer rejste sidste år med DSB, og dermed steg det samlede passagertal til 157,5 millioner passagerer.

Alligevel er resultatet på 997 millioner kroner før skat før skat et fald på 96 millioner kroner i forhold til forrige år. Især produktionsudvidelser og forbedret kundeservice har kostet flere penge, ligesom det statsejede selskab har mistet indtægter ved overdragelsen af de midt- og vestjyske strækninger til Arriva.

- Passagerindtægterne er øget, og der er effektiviseret i såvel administration som salg og produktion, hvilket har medvirket til det gode resultat, siger bestyrelsesformand Mogens Granborg.

Selv om DSB har sat fokus på kundeservice og bestræbt sig på at nedbringe antallet af forsinkelser, vil der i de kommende år fortsat være forstyrrelser og gener for passagererne, da Banedanmark gennemfører en række store sporarbejder.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen