Berlingske Business

Flere passagerer men mindre omsætning

Det trængte skandinaviske flyselskab SAS hentede 11 procent flere passagerer i første halvdel af 2004, men de mange nye passagerer skæppede ikke rigtig i kassen, og resultatet blev kun marginalt forbedret. Efter skat blev underskuddet 1304 millioner svenske kroner mod et underskud på 1789 millioner svenske kroner.

Omsætningen faldt med 4,5 procent til 27,7 mia. svenske kroner fra 29 mia. svenske kroner.

SAS plages - som en række andre flyselskaber - af, at der i øjeblikket er overkapacitet på en lang række markeder på grund af de mange nye aktører. Den situation gør, at flyselskabet ikke kan tjene ret meget på hver flyvning - og nogen gange flyves der direkte med underskud.

Koncernchef Jørgen Lindegaard anser resultatet for "langt under et tilfredsstillende niveau", men er overbevist om, at SAS har styrke til at klare de fortsatte udfordringer.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen