Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Finnair får flere langrutefly

SAS' nordiske ærkerival Finnair køber endnu et langdistancefly til Asien. Også SAS øger satsningen på Fjernøsten.

Det finske luftfartsselskab Finnair fortsætter sin oprustning på flyvninger til Fjernøsten.

SAS nordiske ærkerival har købt sit sjette MD 11-fly til langruterne til primært Asien, oplyser selskabet. Det er kun et år siden, at Finnair fik sit femte MD-11 fly med plads til over 280 passagerer.

Det sjette fly skal bruges til flere frekvenser på Finnairs nuværende destinationer i Asien, hvortil selskabet i dag har over tyve ugentlige flyvninger.

Efterspørgslen på Finnairs asiatiske rutenet voksede næsten 40 pct. i efteråret, og hovedparten af passagererne er fra Asien. Indtægterne fra Finnairs flyvninger til Asien overgås kun af omsætningen på de europæiske ruter, men overgår således indtægterne fra finsk indenrigsflyvning.

Hos SAS ser man den finske oprustning som en naturlig konsekvens af den aktuelle udvikling i industrien.

»Det er de samme betragtninger, vi gør os hos SAS, hvor vi i dag har 13 langdistancefly. På Asien har vi syv ugentlige afgange til Beijing, Tokyo og Bangkok,« siger informationschef Troels Rasmussen.

Desuden åbner SAS i løbet af marts for tre ugentlige afgange til Shanghai.

Med Finnairs sommerprogram udvides antallet af flyvninger til Beijing fra fem til seks, og fra 1. juni bliver der en daglig afgang til den kinesiske hovedstad. Finnairs andre fjernøstlige destinationer er Bangkok med daglig betjening, Singapore samt Hong Kong. Herudover betjener Finnair også japanske Osaka og Tokyo samt Kinas største by Shanghai.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen