Berlingske Business

Færre urolige gæster i flyene

Ingen passagerer blev »sortlistet« hos Premiair i 2001.

Flyselskabernes øgede fokusering på begrebet »urolige passagerer« har haft en positiv indvirkning på antallet af sager i 2001. Det viser en opgørelse fra Premiair, der sidste år transporterede ca. 2,7 millioner skandinaviske passagerer - et tal der er meget lig tallet fra året før.

Men mens selskabet i 2000 skriftligt meddelte to danske passagerer, at de på grund af dårlig opførelse (bl.a. tyveri fra medpassagerer) ikke mere er velkomme ombord i selskabets fly, var det ikke nødvendigt at »sortliste« passagerer i 2001.

I fjor indberettede Premiairs kabineansatte 57 skandinaviske passagerer, der ikke fulgte personalets anvisninger. Det er et fald på ca. 10 pct. i forhold til året før. Hovedparten af sagerne drejer sig om passagerer, der overtræder selskabets miljøregler ved at ryge ombord. Ikke overraskende overtrædes denne regel oftest på de lange flyvninger til Det fjerne Østen og Caribien.

Af de 57 passagerer var de 14 kvinder, hvilket er en fordobling i forhold til året før. »28 af de nævnte passagerer blev nægtet ud- eller hjemrejse, idet de ved in-check ikke optrådte på en måde, som lever op til vores sikkerhedsbestemmelser. Det er et mindre fald i forhold til året før«, siger direktør Tom Clausen, Premiair.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen