Berlingske Business

Færre piratkopierer i USA

Noget tyder på at den amerikanske musikindustris hetz mod Internettets musikpirater til en vis grad er lykkedes. Antallet er ifølge en ny amerikansk undersøgelse blevet halveret indenfor det sidste år på de Internettjenester hvor man kan udveksle musikfiler.

Undersøgelsen er foretaget af Pew Internet and American Life Project og resultatet viser, at det nu er godt 14 procent af der amerikanske Internetbrugere som downloader musikfiler. Det er et fald på 15 procent i forhold til sidste år hvor procentdelen var oppe på 29.

Faldet i brugen af piratkopiering af musik skyldes ifølge Pew Internet and American Life Project, den amerikanske brancheorganisation Recording Industry Association of America´s (Riaa) ihærdige forsøg på at få stoppet den fortsatte piratkopiering på Internettet, specielt med hensyn til fildelingstjenester.

Det sket senest med et antal søgsmål i september i år mod Internetbrugere som mistænktes for at krænke ophavsretten.

Berlingske Tidende

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen