Berlingske Business

Få fusionen på plads

Skal en fusion lykkes, er der nogle forhold, der skal være på plads:

Formål: Ledelsen (eller politikerne) skal klart tilkendegive, hvorfor fusionen er nødvendig.

Hastighed: Medarbejderne forventer forandringer. Kommer de ikke hurtigt, kan det skabe negativ stemning. Også de »grimme« beslutninger med f.eks. tvungne jobskifter skal gennemføres hurtigt.

Identifikation. Ledere og nøglemedarbejdere skal hurtigt identificeres. Rammerne skal defineres, og derefter skal ledelsen have frit løb til at gennemføre forandringerne.

Kommunikation. Målsætningen for forandringerne skal tydeligt kommunikeres. Resultater skal meldes hurtigt ud.

Integration. Praksis viser, at integrationen af medarbejderne i en fusion bedst sker omkring konkrete opgaver. Jo mere konkrete projekter, desto mere har man at samarbejde om.Kilde: Niels Holger Poulsen, PA Consulting Group

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen