Berlingske Business

EU vil ikke undersøge Microsofts køb af Navision

EU's konkurrencemyndigheder afviste fredag at undersøge den amerikanske softwaregigant Microsofts køb af det danske softwareselskab Navision for 1,3 mia. dollar (ca. 11 mia. kr.), skriver Bloomberg News fredag. Navision er ganske enkelt for lille til at handlen kan påvirke det europæiske marked.Engelsk konkurrent på krigsstien mod NavisionKonkurrencestyrelsen ind i Navision-salg

Det var den britiske IT-virksomhed Sage Group, der også selv udvikler virksomhedssoftware til små og mellemstore virksomheder, der bad EU-Kommissionen i Bruxelles og Konkurrencestyrelsen i Danmark om at vurdere konsekvenserne af Microsofts overtagelse. Men EU kan ikke gribe ind, oplyste Amelia Torres, talskvinde for konkurrence-kommissær Mario Monti.

Navision omsatte sidste år for 1,5 mia. kroner, og ifølge reglerne behøver overtagelser af firmaer, der omsætter for under 250 mio. euro (ca. 1,85 mia. kroner), ikke EU-Kommissionens godkendelse. Heller ikke de danske fusionsregler kan bruges til et indgreb mod handelen, og Konkurrencestyrelsen meddelte derfor tidligere på ugen, at den vil undersøge, om der er grundlag for at bede EU-kommissionen om at gå videre med sagen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen