Berlingske Business

EU forbyder junkmail

Internetbrugere skal ikke spilde tid og penge på at downloade og åbne stakkevis af reklamer i form af e-mail, de ikke har bedt om. Det mener både EU-kommissionen og et flertal af Europaparlamentet, der i går nåede til enighed om et nyt EU-direktiv om databeskyttelse, skriver Politiken.

Fremover skal forbrugerne i hele EU selv have bedt om det, inden de modtager en e-mail fra et firma. Det samme skal de forskellige websteder gøre, inden de placerer en såkaldt cookie, der identificerer brugeren, på brugerens computer.

Forbrugerrådet kalder det en kæmpe sejr for forbrugerne, at reglerne om beskyttelse af personoplysninger og beskyttelse af personlivets fred på internettet nu harmoniseres i hele EU.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen