Berlingske Business

Esselte steg på opkøbstilbud

Volvo og Tele2 sørgede i samarbejde med Ericsson for, at OMX-indekset sluttede i plus. Esselte steg efter opkøbsinteresse fra amerikanske JW Child.

Under beskeden handel gik det toneangivende OMX-indeks 0,3 pct. frem til 691,3, mens All-Share-indekset steg 0,1 pct. til kurs 205,4.

Volvo og Tele2 var med stigninger på henholdsvis 1,8 og 4,0 pct. medvirkende til at trække OMX op. Blandt de faldende aktier var mobilgiganten Nokia. Kursfaldet i Nokia skyldtes igen frygt for, at selskabet, på grund af faldende markedsandele, skulle have en nedjustering på bedding.

Låseproducenten Assa Abloy vurderede i går på selskabets kapitalmarkedsdag, at selskabet har potentiale indefor de kommende fem år til at forbedre marginalerne med to til tre procentpoint. Investorerne tog ikke videre notits af udmeldingen og handlede aktien 0,8 pct. ned.

Uden for det toneangivende OMX-indeks stjal kontorartikelproducenten Esselte opmærksomheden. Det amerikanske investeringsselskab JW Childs bød 3,1 mia. svenske kr., hvilket svarer til 90 kr. per aktie, for det svenske selskab. Esseltes bestyrelse er positivt indstillet overfor købstilbuddet og vurderer, at et ejerskifte vil være godt for både ansatte, kunder og leverandører. Esselte-aktien steg naturligt nok til kurs 89, mens det svenske investeringsselskab Ratos, der ejer godt en tredjedel af Esselte, steg 3,3 pct. til kurs 108,5.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen