Berlingske Business
17:29Renterne kom op igen efter en tur i lavningen

Erhvervsprofiler håber på SAS

Danske erhvervsledere håber, at SAS overvinder krisen. Holdningen bygger på både fornuft og følelser.

For nogle handler det om forretning, for andre om følelser, men holdningen er grundlæggende den samme: Erhverslederne håber på SAS.

Lars Thykier, adm. direktør for Danmarks Rejsebureauforening, er ikke i tvivl om værdien af SAS' eksistens:

»Vi har brug for et stærkt SAS. Vi har brug for et selskab, der betjener de mindre ruter - vi har simpelthen brug for netværket, og det behov gælder både for erhvervslivet og de fritidsrejsende. Selskabets død vil betyde længere rejsetider og et dårligere produkt for kunderne, for SAS flyver oftere, end andre måske ville gøre. Danmark har brug for SAS,« siger Lars Thykier.

Axel Chr. Rasmussen, adm. direktør i Weco DSB Travel og formand for De Danske Erhvervsrejsebureauers Forening, er enig:

»Det betyder meget for mig, om SAS klarer den. På følelsessiden tæller, at det er et nationalt selskab, og rent praktisk kan man frygte, at der vil forsvinde ruter. Det vil gøre det mere besværgeligt for erhvervsfolk at udføre deres arbejde.«

Henrik Busch, adm. direktør i Magasin, er knap så kategorisk.

»Rent følelsesmæssigt ville jeg savne SAS - ligesom man nogle gange kan savne sin farmor. Men livet går jo videre,« siger Henrik Busch, og adm. direktør for Spamfighter og stifter ad Jubii, Martin Thorborg, lægger sig i samme spor.

»Jeg vil nødigt undvære SAS. Det er ren nostalgi. Jeg har rejst utroligt meget, og når jeg sætter mig ind i et SAS-fly, har jeg det, som om jeg næsten er hjemme. Det svarer til at stå i Nairobi og se en Mærsk-container. Det giver et lille stik i hjertet at se et stykke af om ikke Danmark, så Skandinavien. Hvis SAS knækker, vil det ikke påvirke mig businessmæssigt, men helt klart følelsesmæssigt,« siger Martin Thorborg.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen