Berlingske Business

Erhvervsledere tror på økonomisk vækst i 2005

Ni ud af ti topchefer i det private erhvervsliv tror på uændret eller stigende økonomiske vækst og bedre eksport og beskæftigelse næste år.

2005 tegner lyst for væksten i dansk økonomi samt eksporten og beskæftigelsen. I hvert fald hvis man skal tro en spørgeskemaundersøgelse, som Ledernes Hovedorganisation har foretaget blandt godt 300 topledere, som repræsenterer knap 200.000 arbejdspladser.

Ni ud af ti topchefer mener, at der vil ske en uændret eller stigende økonomisk vækst næste år, og at eksporten og beskæftigelsen tilsvarende vil gå i positiv retning. Kun mellem fire og otte procent forventer et fald indenfor et af de tre områder.

- Det er et godt julebudskab fra dem, der virkelig har fingeren på pulsen i dansk erhvervsliv, at det går den rigtige vej for økonomien, eksporten og beskæftigelsen, siger afdelingschef Kim Møller Laursen fra Ledernes Hovedorganisation.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen