Berlingske Business

Erhvervsledere dyster om at blive "årets krystalkugle"

For et år siden spurgte Berlingske Business syv danske erhvervsledere, hvordan året 2004 ville gå. Uenigheden var stor, men én af dem ramte rigtigt i 11 ud af 13 spørgsmål.

At George W. Bush ville vinde novembers amerikanske præsidentvalg, var syv danske erhvervsledere sidst på året 2003 overhovedet ikke i tvivl om. Men dermed begyndte uenigheden også at brede sig.

Ville Brøndby blive dansk mester i fodbold? Kom kursen på A.P. Møller-Mærsk B-aktien over 50.000 kr.? Fik vi en regeringsrokade inden 1. juni? Sådan lød nogle af de 13 spørgsmål i Berlingske Business' Årsquiz 2004.

Deltagerne var Finn Lauritzen, direktør i Konkurrencestyrelsen, Eva Steiness, adm. dir. i Zealand Pharmaceuticals, Michael Christiansen, teaterchef på Det Kongelige Teater, Karin Verland, adm. dir. i Pfizer Danmark, Poul Almlund, direktør Topdanmark, Anne Grethe Foss, direktør Ørestadsselskabet, og Dorrit Vanglo, underdirektør i LD.

Lad os bare afsløre, at ingen af dem fik en ren 13'ner; men én af dem nåede 11 rigtige svar. Hvem det var, afslører vi i Business lørdag 1. januar. Hvor vi også fortæller, om ØK nåede i KFX-indekset i 2004, om dollaren faldt under 5,50 kr., eller om der blev flere arbejdsløse i Danmark.



sbh@berlingske.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen