Berlingske Business

Entreprenører vil være ejendomsmæglere

Altfavnende: Voksende storentreprenører vil de kommende år stå for stadig flere opgaver før, under og efter byggeri af boliger, forudser byggeråd. Skanska agter selv at begynde boligsalg inden årets udgang.

Inden året er omme, forventer entreprenørgiganten Skanska for første gang uden brug af mæglere at stå for salget af et byggeri, koncernen selv har opført.

På den måde vil Skanska som storentreprenør stå bag hele processen i forbindelse med et byggeri lige fra køb af grundarealer over fundet af en villig investor til overdragelsen af nøglerne til en ejerbolig til køberen.

»Det er en proces, som vi er midt i. Det er vores ambition at opbygge vores egen salgsafdeling og på den måde være i direkte kontakt med køberen uden brug af mæglere,« siger boligchef Kent Traulsen fra Skanska Danmark.

Han oplyser, at Skanska allerede i år forventer egenhændigt at stå bag det første salg af ejerlejligheder.

Dermed er entreprenørgiganten Skanska et tydeligt billede på en udvikling blandt entreprenører i Danmark, som tegnes i et nyt debatoplæg om forandringerne i byggebranchen fra Byggeriets Udviklingsråd (BUR).

Oplægget peger på, at udviklingsselskaber og entreprenører i fremtiden vil komme til at sælge færdige ejerlejligheder direkte til forbrugerne.

»Det er en del af en produktudvikling hos entreprenørerne, der gør dem i stand til at favne hele processen selv - fra den bare grund til den færdige bolig,« siger sekretariatsleder Kristian Kristiansen fra BUR.

Allerede i dag kan man på Skanskas og NCCs hjemmesider og i deres boligbutikker søge oplysninger om de lejligheder og andre boliger, man har til salg.

Både Skanska og NCC har erfaringer med direkte boligsalg i Sverige. Skanska i Sverige har således senest indgået et samarbejde med IKEA om salg af 800 lejligheder gennem opslag i IKEAs butikker.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen